Навигация
Навигация
Начало
Администрация
Кмет
Биография
Правомощия
Програма за управление 2023-27
Отчети
Заместник-кметове
Секретар
Структура на администрацията
Декларации по ЗПУКИ и ЗПКОНПИ
Работно време
Телефонен указател
Приемни дни
Побратимени градове
Общински съвет
Председател
Биография
Приемни дни
Състав на ОбС
Контакти
Наредби
Решения
Правилници
График на предстоящите комисии
Докладни за предстоящо заседание
Доклади и отчети
Заседания на живо
Проекти на нормативни документи
Декларации по ЗПУКИ и ЗПКОНПИ
Съдебни заседатели
Информация и услуги
За Кърджали
Историята
Градска и общинска
транспортна схема
Анкета
Анкетна карта
Услуги
Указател на aдминистративните услуги
Указател на комплексните административни услуги
Стандарти за административни услуги
Формуляри за услуги, извършвани от Общинска администрация
Достъп до обществена информация
Удовлетвореност на потребителите
Често задавани въпроси
Контакти
BG
English
Панорамен изглед на Кърджали
Информация за снимката
Начало
Новини
Регистрацията на етажната собственост – до края на годината
17 Септември 2010
Споделяне
274 са подадените заявления за включване в регистър на сградите в режим на етажна собственост към днешна дата за община Кърджали. Това е приблизително 40 на сто от жилищните блокове, кооперации и самостоятелни входове, където са избрани вече домоуправители, както се изисква от Закона за етажната собственост.
Законът влезна в сила на 1.05.2009г., а крайният срок за подаване на заявленията бе удължаван на два пъти. Вместо до края на ноември 2009 той продължи до 31 януари т.г., а после - с още 5 месеца. На 30 юни тази т.г. изтече крайният срок за доброволно подаване на заявления на основание чл.5 от Наредба №3 за създаване и поддържане на публичен регистър на сградите в режим на етажна собственост. До края на тази година изтича и гратисния период, в който с нареждане на кмета на общината се организира провеждането на общи събрания и избор на управителни органи в сградите в режим на етажна собственост, където не са свикани такива събрания и не са избрани управителни съвети поради липса на инициатива на собствениците и обитателите на съответната етажна собственост.
Ако и в този случай не се изпълнят разпоредбите на Закона за етажната собственост и не са подадени заявления за включване в регистъра на сградите, не само домоуправителите и избраните Управителни съвети, там където са избрани такива, но и всеки отделен собственик на имот, подлежи на санкции. Ако председателят на УС не е изпълнил задълженията си, глобата е от 300 до 1000лв., а за отделните собственици, които не спазват закона, санкцията е от 20 до 100лв.
Според Комисията за етажната собственост към община Кърджали все още гражданите не познават правата и задълженията си според Закона за етажната собственост, въпреки предприетите няколкократни кампании за информираност от страна на общинска администрация. Образците на заявленията и регистрационната карта, необходими за регистрирането на сградите в режим на етажна собственост могат да се получат от Информационния център, находящ се на І-вия етаж в сградата на Общината или да се изтеглят от сайта на общината, а съобщения за изтичащите срокове за регистрация се залепват периодично и по входовете на жилищните блокове.
Три са основните документи, които трябва да бъдат подготвени от вече избраните УС. Регистрационна карта, в която се вписват данни за самата сграда - на колко етажа е, кога е построена, панелна ли е или тухлена, каква е застроената й площ и др. Трябва да се напише и формата на управление в блока, имената на членовете на управителния и контролния съвет. Вторият документ е заявление до кмета на съответната община или район, в което се вписват сходни данни. Освен него, в общината се представя и протокол от проведеното Общо събрание. Самият протокол пък трябва да бъде раздаден и до всички собственици в сградата и те да са го подписали. Всички нови документи се продават и в книжарниците.
Прочитания: 2584 пъти
‹ Назад
2018-2025 © Община Кърджали, Всички права запазени.
Webdesign