Навигация
Навигация
Начало
Администрация
Кмет
Биография
Правомощия
Отчети
Заповеди
Заместник-кметове
Секретар
Структура на администрацията
Кметства
Декларации по ЗПУКИ и ЗПКОНПИ
Работно време
Телефонен указател
Приемни дни
Побратимени градове
Общински съвет
Председател
Биография
Приемни дни
Състав на ОбС
Контакти
Наредби
Решения
Правилници
График на предстоящите комисии
Докладни за предстоящо заседание
Доклади и отчети
Заседания на живо
Проекти на нормативни документи
Декларации по ЗПУКИ и ЗПКОНПИ
Съдебни заседатели
Информация и услуги
За Кърджали
Историята
Градска и общинска
транспортна схема
Анкета
Анкетна карта
Услуги
Указател на aдминистративните услуги
Указател на комплексните административни услуги
Стандарти за административни услуги
Формуляри за услуги, извършвани от Общинска администрация
Достъп до обществена информация
Удовлетвореност на потребителите
Често задавани въпроси
Контакти
BG
English
Панорамен изглед на Кърджали
Информация за снимката
Начало
Новини
Паспортна в Кърджали инициира приемни за заявления за лични документи по селата
23 Март 2011
Споделяне
Днес се проведе редовната месечна кметска среща в бизнесинкубатора. Една от темите, разисквани на нея бе свързана с поканата на налничката на ТЗ „Български документи за самоличност” Елина Гарипова, която излезе с инициатива пред кметовете в община Кърджали да бъде организирано приемане на заявления за лични документи по места. На кметовете беше разяснена процедурата, по която могат да направят искане за този вид услуга, която създава удобство на гражданите. Процесът започва със заявка до директора на ОД на МВР-Кърджали комисар Валери Баранов и представяне на списъци с трите имена, единните граждански номера, вида на личния документ, който гражданите желаят и съответно подпис на лицето. В кратък срок от паспортното звено ще изготвят разпечатки с данни от автоматизираната система за всяко лице, след което ще бъдат изпратени в съответното населено място за поправки и попълване. Предварителната подготовка включва още платена такса за услугата и осигуряване на помещение за работа на служителките и мобилните станции.
Специалната покана към кметовете има за цел да се намали напрежението през летните месеци, когато стават опашки пред гишетата на паспортното звено и да се спестят време и нерви на гражданите.
Статистиката сочи, че към момента подмяната на документите върви вяло, а повече от 20 процента от хората идват, след като е изтекъл срокът на валидност на документите и се налагат санкции. До края на годината в ТЗ „Български документи за самоличност” в Кърджали трябва да бъдат подменени 45 000 лични карти. Като се прибавят лицата, на които ще се издава документ за първи път, необходимостта от подмяна на личната карта на тези, които са сменили адрес, имена или са изгубили документа си, очаква се броят да достигне 50 000.
Кметовете на други общини, които желаят да използват улеснението за своите граждани, могат да се обърнат за повече информация към Елина Гарипова, на тел.0361/ 69 208.
Прочитания: 2172 пъти
‹ Назад
2018-2024 © Община Кърджали, Всички права запазени.
Webdesign