Навигация
Навигация
Начало
Администрация
Кмет
Биография
Правомощия
Отчети
Заповеди
Заместник-кметове
Секретар
Структура на администрацията
Кметства
Декларации по ЗПУКИ и ЗПКОНПИ
Работно време
Телефонен указател
Приемни дни
Побратимени градове
Общински съвет
Председател
Биография
Зам.председател
Приемни дни
Състав на ОбС
Контакти
Наредби
Решения
Правилници
График на предстоящите комисии
Докладни за предстоящо заседание
Доклади и отчети
Проекти на нормативни документи
Обществен съвет
Декларации по ЗПУКИ и ЗПКОНПИ
Информация и услуги
За Кърджали
Историята
Кметове
Почетни граждани
Информация
Градска и общинска
транспортна схема
Услуги
Указател на aдминистративните услуги
Указател на комплексните административни услуги
Стандарти за административни услуги
Формуляри за услуги, извършвани от Общинска администрация
Достъп до обществена информация
Контакти
BG
English
Türkçe
Панорамен изглед на Кърджали
Информация за снимката
Начало
Новини
Успешно приключи проектът «Грижа за независим живот» на община Кърджали
21 Февруари 2018
Споделяне
Днес на заключителна конференция бяха отчетени дейностите и резултатите постигнати в рамките на проект «Грижа за независим живот», който се реализира в периода 01.07.2016г.-28.02.2018г. Бенефициент по проекта, финансиран по Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси» 2014-2020 година, е Община Кърджали, каза ръководителят на проекта Ширин Сюлейман. Тя подчерта, че реализацията му е продължила 20 месеца, а в резултат на неговото изпълнение над 112 лица, сред които възрастни и деца с увреждания, в това число и самотно живеещи хора, са получили достъп до социални и здравни услуги и помощ при изпълняване на ежедневни дейности в домашна среда.
Предлагането на такъв тип услуги доказано подобряват не само качеството на живот на хората с увреждания и възрастни над 65г. в невъзможност за самообслужване, но и осигуряват заетост на безработни хора в трудоспособна възраст и подобряване икономическото положение на семействата им, каза още Сюлейман.
Тя уточни, че по проектът е създаден е Център за предоставяне на почасови услуги в общността и домашна среда, в който работят един ръководител, един специалист социални услуги и един медицински работник.
През август 2016 г. е проведена процедура за подбор на персонал за предоставяне на социалните услуги “Личен асистент”, “Социалиен асистент” и “Домашен помощник”. Идентифицирани са 181 кандидати за предоставяне на услугите, които са подали заявления за включване в проекта.
Идентифицирани са и 224 лица с увреждания в т. ч. и деца с увреждания и възрастни хора над 65 години с ограничения и/или в невъзможност за самообслужване
Извършена е оценка на потребностите и класиране съгласно Методика за оценка на потребностите на кандидати за ползване на почасови услуги по схема за безвъзмездна финансова помощ “Независим живот”.
За всички лица подали заявление е извършена оценка на потребностите от почасови грижи в домашна среда от Комисия, която е посетила на място кандидат-потребителите.
За периода на изпълнение на проекта чрез предоставяните социални услуги са обхванати 142 лица, от които 80 потребители на услугата „Личен асистент”, 31 потребители на услугата „Социален асистент” и 31 потребители на услугата „Домашен помощник” . Видът и продължителността на услугите се осъществяват съгласно ежемесечен индивидуален план за всеки потребител. За предоставянето на почасовите услуги в рамките на проекта,не се заплащат месечни такси.
Най-добрата оценка за работата по един социално насочен проект е оценката на потребителите. А днес екипът на проекта получи аплодисменти и думи на благодарност за направеното.
Предоставянето на социалните услуги «Личен асистент», «Социален асистент» и «Домашен помощник», които бяха създадени по проект «Грижа за независим живот» ще продължи и след приключването на проекта. Тази добра новина, бе съобщена от ръководителя на проекта Ширин Сюлейман в рамките на конференцията. Тя допълни че създаденият Център за предоставяне на почасови услуги в общността и домашна среда също ще продължи своята работа до края на тази година, като средствата за обезпечаването на специалистите в него се поемат от община Кърджали.
Как ще бъдат обезпечени трите създадени услуги по проекта, за да продължат да функционират и след приключването му на 28 февруари, обобщи зам.-кмета на община Кърджали Веселина Тихомирова.
Тя съобщи, че с постановление № 332 от 22 декември 2017 г. на Министерски съвет са осигурени средства от държавния бюджет за обезпечаване на услугите «Личен асистент», «Социален ассистент» и «Домашен помощник» до 31.12.2018 г. По думите й община Кърджали вече е изпратила искане до Агенция „Социално подпомагане” и в рамките на дни се очаква да бъде подписано двустранното споразумение.
Още снимки
Прочитания: 1060 пъти
‹ Назад
2018-2022 © Община Кърджали, Всички права запазени.
Webdesign