
ОБЯВА
На основание чл. 90, чл.91, ал. 1 и ал. 2 от Кодекса на труда и във връзка с реализиране на Договор BG05M9OP001-2.019-0033-С01, проект „Заедно в подкрепа на децата на Кърджали-2”, по процедура „Продължаваща подкрепа за деинституционализация на децата и младежите – ЕТАП 2 – предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца и семейства - КОМПОНЕНТ 1”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г., съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд
Община Кърджали обявява конкурс по документи и събеседване за заемане на длъжностите в социалните услуги: Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, Център за обществена подкрепа и Наблюдавано жилище.
1. Разпределение на длъжностите в социалните услуги: Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, Център за обществена подкрепа и Наблюдавано жилище:
№
|
Длъжности по видове социални услуги
|
Общо
|
Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства
|
Център за обществена подкрепа
|
Наблюдавано жилище
|
1
|
Директор
|
2
|
1
|
1
|
|
2
|
Координатор
|
1
|
|
|
1
|
3
|
Социален работник
|
6
|
2
|
3
|
1
|
4
|
Педагог
|
3
|
1
|
2
|
|
5
|
Психолог
|
4
|
2
|
2
|
|
6
|
Логопед
|
4
|
2
|
2
|
|
7
|
Рехабилитатор/кинезитерапевт/ерготерапевт
|
2
|
2
|
|
|
8
|
Ерготерапевт
|
2
|
|
2
|
|
9
|
Възпитател
|
5
|
3
|
2
|
|
10
|
Медицински специалист
|
2
|
1
|
1
|
|
11
|
Трудотерапевт
|
1
|
1
|
|
|
12
|
Юрист
|
1
|
|
1
|
|
13
|
Детегледач
|
6
|
3
|
3
|
|
14
|
Хигиенист
|
2
|
1
|
1
|
|
15
|
Домакин
|
1
|
0,5
|
0,5
|
|
16
|
Шофьор
|
1
|
0,5
|
0,5
|
|
|
|
43
|
20
|
21
|
2
|
2. Минимални изисквания за заемане на длъжностите
2.1. Изисквания за заемане на длъжността „Директор” – 2 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър;
- Област на образованието: хуманитарни науки; социални, стопански и правни науки; педагогически науки и здравеопазване;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet;
- Предимство: доказан административен опит.
Описание на длъжността: Ръководи, организира, координира и контролира цялостната дейност на социалната услуга; отговаря за спазване законосъобразността и целесъобразността на извършваните в услугата дейности и разходи; контролира и разпределя работата на служителите, изготвя и утвърждава месечни работни графици и отчетна таблица за явяване и неявяване на работа за съответния месец; отговаря за предоставяне на социалната услуга с качество, отговарящи на критериите и стандартите за социални услуги; следи за правилното водене на задължителната документация от служители извършва вътрешен контрол на документацията; осигурява индивидуална подкрепа на потребителите и техните семейства, в съответствие с потребностите при ползването на услугата; поддържа добро ниво на професионална компетентност на служителите и подходящ психологически климат за потребителите и персонала; създава условия за изграждане на отношения, основани на взаимно уважение и разбиране между потребителите и персонала и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.2. Изисквания за заемане на длъжността „Координатор”- 1 щатна бройка:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър;
- Област на образованието: хуманитарни науки; социални, стопански и правни науки; педагогически науки и здравеопазване;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква.
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet
- Предимство: доказан опит, свързан със социална работа.
Описание на длъжността: Ръководи, организира, координира и контролира цялостната дейност на социалната услуга за резидентна грижа; отговаря за спазване законосъобразността и целесъобразността на извършваните в услугата дейности и разходи; организира и координира цялостната дейност по преместването и настаняването на младежите в услугата; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.3. Изисквания за заемане на длъжността „Социален работник”- 6 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър;
- Област на образованието: хуманитарни науки; социални, стопански и правни науки; педагогически науки и здравеопазване;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet;
- Предимство: доказан опит, свързан със социална работа.
Описание на длъжността: Организира, координира и контролира качеството на предоставяните услуги; идентифицира потребители на услугата и мотивира за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен; води регистри и лични досиета на потребителите, участва в мултидисциплинарния екип при изготвяне индивидуалните оценки на потребности и индивидуални планове на потребителите; изготвя задължителната документация-справки, отчети, доклади, графици за работа, и др. професионално консултиране на потребителите и техните близки, поддържа контакти със здравни, социални и др.институции по въпроси касаещи проблеми свързани с потребителите на услугата; провежда обучения за кандидати за приемни семейства и кандидат-осиновители; извършва дейности по подготовка на самостоятелен живот и оказване на подкрепа след напускане на младежите от резидентната грижа, осъществява дейности за превенция на изоставянето; подпомага дейността на директора; информира и обсъжда състоянието на децата с техните семейства; участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в социалната услуга и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.4. Изисквания за заемане на длъжността „Психолог” – 4 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър специалност „Психология”;
- Област на образованието: социални, педагогически и хуманитарни науки;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet;
- Предимство: доказан опит в сферата на социално-психологическите услуги.
Описание на длъжността: Извършва психологическо консултиране и подкрепа на потребителите и техните семейства; изготвя психологическа оценка и консултира деца в риск и техните семейства, работа с деца и семейства с цел превенция на изоставянето, превенция на асоциалното поведение, отпадането от училище и др. извършва психотерапевтична, индивидуална и групова работа; участва в мултидисциплинарния екип, подпомага работата на другите специалисти в услугата; разработва и прилага съвременни методи на работа, оказва методическа подкрепа в кризисни ситуации и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.5.Изисквания за заемане на длъжността „Педагог” – 3 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър;
- Област на образованието: педагогически, хуманитарни и социални науки с педагогическа правоспособност;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet;
- Предимство: доказан опит.
Описание на длъжността: Извършва дейности по превенция на асоциалното поведение и отпадането от училище на потребителите чрез научни методи и средства с цел включването им в процеса на адаптация, социализация, преодоляване на социалната изолация и интеграция; подпомага процеса на овладяване на основни практически умения и навици на децата със специфични особености според възрастта им; осъществява индивидуална и групова педагогическа работа, насочена към подобряване на познанията и уменията в отделни образователни направления; извършва допълнителна подготовка за повишаване на училищната готовност на потребителите с цел по-лесно справяне с учебния материал; изготвя индивидуални програми за работа с всяко дете съобразно увреждането, за развитие на умения за: комуникативни и комуникационни умения, самостоятелна работа в клас и в къщи, самостоятелно учене, работа в група, решаване на проблеми, критично и конструктивно мислене; установява образователните потребности и дефицити на потребителите, планира и организира тяхното компенсиране; извършва терапевтична и корекционна дейност с потребителите и техни близки; работа с цел подобряване на комуникативните умения и адаптиране в детска среда – училище, детска градина; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.6. Изисквания за заемане на длъжността „Логопед”- 4 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър специалност „Логопедия”;
- Област на образованието: педагогически, социални и хуманитарни науки;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet;
- Предимство: доказан опит.
Описание на длъжността: Извършва ефективна превенция, диагностика, терапия и консултации по отношение на комуникативните нарушения на децата с увреждания; провежда корекционно-възпитателната работа с децата/младежите, като работи индивидуално и групово с тях; осъществява дейности за развитие на обща и фина моторика; изготвя речева карта на всеки потребител от целевата група по проекта; работи с потребителите за преодоляване на физически смущения, които засягат човешкия говор и комуникация; осъществява програми за превенция на отпадането от училище и подпомага деца със специфични особености в усвояване на основните училищни проблеми; помага за преодоляване на специфични логопедични трудности при деца със сензорни, интелектуални, соматични проблеми; работи за възстановяване езиковите функции; прилага рехабилитационни терапии при говорни нарушения, сетивни и невралгични проблеми. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.7. Изисквания за заемане на длъжността „Възпитател” – 5 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър;
- Област на образованието: педагогически, социални и хуманитарни науки;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet;
- Предимство: доказан опит.
Описание на длъжността: Осъществява мерки за социална адаптация и интеграция на потребителите на социалната услуга, като съдейства за решаването на социалните им проблеми; осигурява разнообразни занимания за развитие на познавателната сфера и личността на потребителите; оказва подкрепа на децата/младежите в областта на преоткриването и развиването на техните способности с оглед на успешното им социално включване и придобиване на разнообразни умения; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.8. Изисквания за заемане на длъжността „Медицински специалист”- 2 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: професионален бакалавър или приравнена, бакалавър;
- Област на образованието: здравеопазване;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet;
- Предимство: опит в работа с деца с увреждания.
Описание на длъжността: Осигурява медицинска грижа, като отговаря за живота, здравето, психическия и емоционален комфорт на потребителите; води задължителната документация и отчетност; организира, ръководи, контролира и участва в осъществяване на социалното обслужване на децата/младежите, ползващи социалната услуга; наблюдава здравословното състояние на потребителите и оказва първа долекарска помощ съобразно компетенцията си; регистрира и изпълнява дадените от лекар назначения и извършени манипулации; осъществява постоянен контрол на здравословното състояние на потребителите; работи в екип с останалите служители за изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите и индивидуалните планове за работа с потребителите; участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в социалната услуга; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.9. Изисквания за заемане на длъжността „Трудотерапевт” -1 щатна бройка:
- Образователно квалификационна степен: висше-бакалавър
- Област на образованието: педагогически, социални и хуманитарни науки, изкуства;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet
- Предимство: опит в работа с деца
Описание на длъжността: работи за постигане на самостоятелност и улесняване участието на потребителите в обществения живот чрез придобиване и развитие на трудови навици и умения; организира оптимален режим на трудотерапия, съобразен с индивидуалните потребности на потребителя; провежда групови и индивидуални занимания, и трудотерапевтични дейности; работи в екип с останалите служители за изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите и индивидуалните планове за работа с потребителите; участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в социалната услуга; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.10. Изисквания за заемане на длъжността „Ерготерапевт” - 2 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: бакалавър;
- Област на образованието: здравеопазване;
- Професионално направление: "Медицински рехабилитатор ерготерапевт", „Рехабилитация“;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet.
Описание на длъжността: осъществява работа с деца и родители чрез търсене на решения за преодоляване на затрудненията и подобряване качеството на живот; извършва оценка на затрудненията на децата при изпълнението на ежедневните дейности, които се дължат на физически и/или психически увреждания или изоставане в развитието; осигурява максимална самостоятелност и независимост на деца с физически, умствени и емоционални отклонения чрез развиване, възстановяване, поддържане или промяна в ежедневните им умения за самообслужване; работи в екип с останалите служители за изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите и индивидуалните планове за работа с потребителите; участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в социалната услуга; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.11. Изисквания за заемане на длъжността „Рехабилитатор/Кинезитерапевт/ Ерготерапевт” - 2 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: професионален бакалавър или приравнена, бакалавър;
- Област на образованието: здравеопазване;
- Професионално направление: „Рехабилитация“, „Физиотерапия“ „Кинезитерапия“, и др.;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet.
Описание на длъжността: организира и провежда медицинската рехабилитация, лечебната физкултура, кинезитерапия според индивидулните потребности на потребителите на центъра; възстановяване и постигане на поставените цели към по-добро и нормалното развитие на децата/младежите с увреждания; работи в екип с останалите служители за изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите и индивидуалните планове за работа с потребителите; участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в социалната услуга; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.12. Изисквания за заемане на длъжността „Юрист” -1 щатна бройка:
- Образователно квалификационна степен: висше-магистър;
- Област на образованието: социални, стопански и правни науки;
- Професионален опит(продължителност и вид): не се изисква;
- Допълнителна квалификация: компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet.
Описание на длъжността: Осигурява правна помощ на потребителите и техните семейства, работи в екип с останалите служители; участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в социалната услуга; и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.13. Изисквания за заемане на длъжността „Детегледачи” -6 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: начално, средно;
- Професионален опит: не се изисква.
Описание на длъжността: Ежедневно полага грижа за потребителите на социалната услуга; поддържа хигиената; съдейства при извършване на тоалет, миене на ръце на децата/младежите; съдейства на членовете на екипа при организиране ежедневието на потребителите; предоставя пълна информация на социалния работник и медицинския специалист относно констатирани по време на работата проблеми в здравословното състояние и поведението на потребителите на услугата; взима участие в организираните занимателни и развлекателни игри съвместно с потребителите; не оставя потребителите без надзор и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.14. Изисквания за заемане на длъжността „Хигиенист” -2 щатни бройки:
- Образователно квалификационна степен: начално, средно;
- Професионален опит: не се изисква.
Описание на длъжността: Поддържа хигиена в помещенията и дворните места; прави ежедневна дезинфекция, като приготвя разтворите под контрол на медицинския специалист; получава и зарежда с необходимите санитарно-хигиенни средства сервизните помещения и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.15. Изисквания за заемане на длъжността „Домакин” :
- Образователно квалификационна степен: средно-икономическо;
- Професионален опит: не се изисква;
- Допълнителна квалификация/обучение:Компютърна грамотност, минимално: Microsoft Office, Internet.
Описание на длъжността: Организира доставката на необходимите стоки и материали в социалната услуга; води отчетността по приемане на стоки и материали; води регистър на постъпилите стоки и материали, инвентар, обзавеждане и работно облекло и др. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
2.16. Изисквания за заемане на длъжността ”Шофьор” :
- Образователно квалификационна степен: начално, средно;
- Професионален опит: не се изисква;
- Допълнителна квалификация/обучение – свидетелство за управление на МПС- категория „В“, документ за психологическа годност, карта за квалификация на водача.
Описание на длъжността: Осигурява надеждно и своевременно транспортно обслужване на потребителите ползващи социалните услуги; поддържа в добро техническо и санитарно-хигиенно състояние автомобила. Изпълнява и други задачи според спецификата на длъжността.
Специални изисквания за всички длъжности:
- Да няма наложено дисциплинарно наказание „Уволнение” по Кодекса на труда, освен ако уволнението не е отменено като незаконно по съответния ред;
- Да не е лишаван по съдебен ред от правото да заема съответната длъжност;
- Добро психическо и физическо здраве и емоционална устойчивост.
3. Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление /по образец/;
- Автобиография /по образец/;
- Документ за завършена степен на образование (копие);
- Документи за допълнителна квалификация (при наличие);
- Документ удостоверяващ трудовия стаж (копие на трудова книжка или служебна книжка, или друг документ, удостоверяващ професионалния опит);
- Копие от документ, удостоверяващ компютърна грамотност (при наличие за длъжностите, за които се изисква);
- Декларация за съгласие за предоставяне и ползване на лични данни – (образец);
- Декларация за съдимост – (образец);
- Декларация по чл.107а, ал. 1 от Кодекса на труда (образец).
4. Място и срок за подаване на документите:
Документите от кандидатите ще се приемат в периода от 07.03.2022 г. до 07.04.2022 г. (вкл). всеки работен ден от 08.00 ч. до 12.00 ч. и от 13.00 ч. до 17.00 часа на адрес: Община Кърджали, бул. „България” № 41, етаж – 1, стая № 113 и стая 107.
Телефони за допълнителна информация: 0361/ 6 73 87 и 0361/6 73 86
Документи за конкурса могат да се получат в ст.113, ет. 1, на Община Кърджали или да се изтеглят от обявлението.
Длъжностната характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на кандидата при подаване на документите.
5. Провеждане на подбора - Всички длъжности ще се заемат след проведен подбор на два етапа – първи етап - допустимост по документи, втори етап – събеседване. Класирането ще се извърши от комисия сформирана със заповед на Кмета на Община Кърджали.
Крайните резултати за класиране на персонал ще се обявят на информационното таблото в сградата на Община Кърджали.
Важно: Всички одобрени кандидати следва да представят следните допълнителни документи преди сключването на трудов договор:
- свидетелство за съдимост;
- медицинско за работа;
- банкова сметка;
- насочващо писмо за регистрираните лица в бюрото по труда.