МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
Програма „Развитие на човешките ресурси“
О Б Я В А
ЗА ПРИЕМ НА ПОТРЕБИТЕЛИ
Община Кърджали, в качеството си на бенефициент по ОП „Развитие на човешките ресурси“, процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG05SFPR002-2.001 «Грижа в дома», проект „Грижа в дома в община Кърджали“, Административен договор № BG05SFPR002-2.001-0089-C01 от 25.01.2023 година
ОБЯВЯВА ПРИЕМ
на потребители за ползване на услуги по проект „ Грижа в дома в Община Кърджали“ .
Основната цел на проекта "Грижа в дома в община Кърджали" е подобряване качеството на живот и достъпа до здравно-социални услуги в домашна среда, насочени към социалното включване на хора с увреждания и възрастни хора в община Кърджали, пряко насочена към подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, зависими от грижа чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им.
Общата цел на проекта е функционирането на съвременна, подходяща и рентабилна социална инфраструктура в община Кърджали, която да осигури благоприятна среда за предоставяне на качествена и ефективна услуга в общността и да допринесе за развитието на общинската социална политика.
Специфичните цели на проектното предложение са:
- разширяване на модела за патронажни грижи за хора с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на община Кърджали;
- осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на хора с увреждания и възрастни хора, в невъзможност за самообслужване;
- подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги за хора с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на община Кърджали;
- подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане на дългосрочни грижи.
- превенция и профилактика на здравето.
Основните дейности по проекта са:
- Подбор на потенциални потребители;
- Подбор и обучение на екип за управление и персонал за предоставяне на услугите;
- Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологична подкрепа в домашна среда;
- Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите);
- Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост в рамките на 12 месеца.
Кандидатите за потребители следва да са от следните допустими целеви групи:
- Лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност от самообслужване, зависими от грижа със следните нужди и проблеми:
– затруднения и нужда от помощ при пазаруване на хранителни продукти, нехранителни продукти и лекарства;
- затруднения при заплащане на битови сметки;
- нужда от съдействие за заявяване на административни услуги и придружаване до институции;
- нужда от помощ в домакинството, като разтребване, почистване, миене на съдове;
- нужда от медицинска, психологическа и рехабилитационна подкрепа, за лица, които желаят ползването на такива.
За предоставяните по проекта услуги в домашна среда не се заплаща месечна потребителска такса.Проектът е с период на изпълнение 12 месеца.
Документи за кандидатстване:
- Заявление по образец
- Документ за самоличност (копие);
- Документ за самоличност на законния представител – настойник, попечител (копие);
- Експертно решение на ТЕЛК/ НЕЛК (копие), епикризи или др. медицински документи;
- Декларация по образец за съгласие за обработване на лични данни;
- Пълномощно (свободен текст), за лице, което да подаде заявлението от името на кандидата -когато не се подава лично.
ДОКУМЕНТИТЕ ЩЕ СЕ ПРИЕМАТ от 09.03.2023 г. до 10.04.2023 г . от 09:00 часа до 16:30 часа на адрес: Общинска администрация, бул. „България” 41, етаж 6, стая № 611.
Образците на изискуемите документи могат да бъдат изтеглени от сайта на Община Кърджали -www.kardjali.bg.
Телефон за информация: 0361 67 389; 0361 67 385.
Провеждане на подбора на потребители – „Грижа в дома“ ще се предоставят на базата на оценки на индивидуалните потребности и ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация.