Панорамен изглед на Кърджали


Начало Декларация за достъпност

Декларация за достъпност на съдържанието на интернет страницата на Общинска администрация Кърджали

 

РАЗДЕЛ 1
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ

Община Кърджали се ангажира да осигури достъп до уебсайта си в съответствие с чл. с чл. 58в от Закон за електронното управление, чл. 39 и 39а от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги и Закон за изискванията за достъпност на продукти и услуги
Настоящата декларация за достъпност се отнася до:
уебсайт на адрес: https://kardjali.bg   

Стандарт, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание:
EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)

Съдържанието отговаря на последната обнародвана в "Официален вестник" на Европейския съюз версия на хармонизирания стандарт EN 301 549, освен в случаите по чл. 58в, ал. 2 или 3 от ЗЕУ.

I. Статус на съответствие

частично съответства на изискванията на посочения стандарт - поради несъответствията и изключенията, посочени по-долу

II. Недостъпно съдържание  

Описание и посочване на несъответствието: възможности за избор:
Достъпни алтернативи за достъп до съдържанието
Алтернативно представяне на записаните аудио материали. Изискване 9.1.2.1. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Не се публикуват записи на аудио материали
Аудио представяне на видео съдържанието. Изискване 9.1.2.3. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Наличните видеоклипове са записи от интервюта, поради което не е необходимо
Субтитри за аудио и/или видео излъчвания на живо. Изискване 9.1.2.4. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Няма живо видео излъчване
Синхронизирано аудио представяне на видео съдържанието. Изискване 9.1.2.5. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Наличните видеоклипове са записи от интервюта, поради което не е необходимо
Ако на уеб страницата има аудио, което се възпроизвежда автоматично за повече от 3 секунди, е осигурен механизъм за пауза или спиране на възпроизвеждането, или е наличен механизъм за контрол на силата на звука независимо от общото ниво на силата на звука. Изискване 9.1.4.2. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Няма аудио което се възпроизвежда като фон или се стартира автоматично
Когато има заложени времеви ограничения, те могат да бъдат настройвани според нуждите на потребителя. Изискване 9.2.2.1. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Не са заложени времеви ограничения
Ако уеб страница включва изпълнение на действия в стъпки, чиято последователност влияе на смисъла и функционалността, навигационните компоненти са подредени в последователност, която запазва смисъла и функционалността на съдържанието. Изискване 9.2.4.3. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Няма съдържание изискващо действия в последователни стъпки
Цялата функционалност, която използва многоточков курсор или е базирана на пътя на курсора, може да се управлява с единичен курсор или да не бъде базирана на пътя на курсора, освен ако не е от съществено значение. Изискване 9.2.5.1. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Не се използва многоточков курсор.
Функционалността, която може да се управлява от движение на устройството или движението на потребителя, може да се управлява и от компоненти на потребителския интерфейс и реакцията на движението може да бъде деактивирана, за да се предотврати случайно задействане. Изискване 9.2.5.4. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Не се използват функционалности управлявани от движението на устройството или потребителя.
Езикът на всяка отделна част от съдържанието на страницата може да бъде програмно установен. Изискване 9.3.1.2. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Няма страници със смесено съдържание на различни езици
Ако бъде установено несъответствие в данни въведени от потребителя и е възможно да се отправят предложения за корекция, то предложенията се предоставят на потребителите, освен ако това не застрашава сигурността или е в разрез с предназначението на въведената информация. Изискване 9.3.3.3. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Няма установени такива случаи
Ако въвеждането на информация води до правни последици, финансови трансакции, промяна в състоянието на потребителски данни съхранявани в масиви от данни или записване на резултати от тестове на потребителя, важи поне едно от следните: Действието на въвеждане на данни е обратимо. Данните, въведени от потребителя, се проверяват за несъответствия при въвеждане и на потребителя се предоставя възможност да ги коригира. Наличен е механизъм за преглед, потвърждаване и коригиране на информация преди финализиране на подаването. Изискване 9.3.3.4. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Чрез сайта не се извършват действия водещи до правно или финансово обвързване на потребителите
Предоставени са субтитри за цялото предварително записано аудио и/или видео съдържание в синхронизирани носители, с изключение на случаите, когато медията представлява алтернативно представяне на текстово съдържание и това е ясно обозначено. Изискване 9.1.2.2. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
За публикуваните записи от телевизия са осигурени пълните текстове на интервютата.

Дата на първоначално изготвяне на декларацията:
15.02.2024 г.
Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията:
15.02.2025 г
Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение:
15.02.2024 г.
Метод, използван за изготвяне на декларацията:
самооценка, направена от лицето по чл. 1, ал. 1 или 2 от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение

Обратна информация и данни за контакт
Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт:
6750, гр.Кърджали,  бул. „България“ 41
Връзка към форма за заявление за обратна връзка
https://kardjali.bg/?pid=3,sig_1
Данни за контакт с длъжностно(и) лице(а), отговарящо(и) за достъпността и обработването на заявките, изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация
Център за административно обслужване, тел. 0361 67319, e-mail: obshtinakardzhali@kardjali.bg  


Процедура по прилагане

Съгласно Решение за изпълнение (ЕС) 2018/1524 на Комисията от 11 октомври 2018 година и на основание чл. 58г, ал. 1 от Закона за електронното управление (ЗЕУ), в Общинска администрация Кърджали е определена следната процедура за разглеждане на сигнали:
- Сигнали, подадени по реда на ЗЕУ за нарушения на изискванията за достъпност на съдържанието на интернет страницата на Общинска администрация Кърджали, се подават в Центъра за административно обслужване (ЦАО) на Община Кърджали всеки работен ден от 8.30 ч. до 15.00 ч. на адрес: гр. Кърджали,  бул. „България“ 41 или се изпращат чрез лицензиран пощенски оператор; по електронен път: на obshtinakardzhali@kardjali.bg или чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги https://egov.bg .
- Сигналът се разглежда в срок до един месец от постъпването му, като в същия срок се подготвя и отговорът, който съдържа описание на предприетите действия и мерки за отстраняване на нарушението на достъпността и срокът, в който посочените нарушения за достъпност ще бъдат отстранени, или мотивиран отказ, в случаите когато искането е прието за неоснователно и незаконосъобразно.
- Когато подалият сигнала е посочил електронна поща, отговорът се изпраща, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис; когато сигналът е подаден чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, отговорът, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис се връща чрез този портал; в останалите случаи – на хартиен носител, на посочения в сигнала адрес. Когато е посочен неверен или несъществуващ адрес, информацията се смята за получена от датата на изпращането ѝ.

В случай, че Община Кърджали:
1. не отговори на сигнала в посочения по-горе срок или
2. не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала.
гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до министъра на електронното управление (МЕУ).

Данни за контакт с длъжностно(-и) лице(-а), отговарящо(-и) за достъпността и обработването на жалбите в Министерство на електронното управление:

Жалбите могат да се подават по следните начини:

  • на електронен адрес: mail@egov.government.bg, с посочване на тема: „Жалба относно нарушението на достъпността на интернет страници“;
  • чрез деловодството на МЕУ на ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София;
  • чрез пощенска услуга на хартиен носител на адреса на ДАЕУ - ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София-1000

Раздел 2
Препоръчително съдържание 

Община Кърджали да се стреми да представи на потребителите си сайт, който напълно отговаря на  наличните стандарти за достъпност. Това обаче не винаги напълно е възможно. Ако срещате затруднения при работата си със сайта, част от съдържанието не е достъпно или неразбираемо, свържете се с нас.  
Потребителското мнение, препоръки и критики са от голямо значение, за да успеем заедно да изградим още по-полезен и достъпен сайт на агенцията. 
Община Кърджали се ангажира да осигури по-висока степен на достъпност като отстранява констатираните несъответствия в изискванията за достъпност на публикуваната информация. 

Дата на последна редакция на декларация за достъпност: 15.02.2025 г.


 
 



2018-2025 © Община Кърджали, Всички права запазени.Webdesign